نگاه داشتن حادثه درمانی اتوبوس کامیون

نگاه داشتن: حادثه درمانی اتوبوس کامیون عملیات امداد و نجات امداد و نجات هلال احمر تصادف

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی «یارانه‌ رویایی» وعده‌ای پوچ بود؟!

وعده یارانه‌های ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومانی که فضای جامعه را جهت مدتی درگیر خود کرد و بعضی از نیازمندان به آن را در رویای چند برابر شدن فرو برد، در نهایت آنها را در

«یارانه‌ رویایی» وعده‌ای پوچ بود؟!

«یارانه رویایی» وعده ای پوچ بود؟!

عبارات مهم : برنامه

وعده یارانه های ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومانی که فضای جامعه را جهت مدتی درگیر خود کرد و بعضی از نیازمندان به آن را در رویای چند برابر شدن فرو برد، در نهایت آنها را در کما رها کرد.

کاندیداهای ریاست جمهوری به خاص دو کاندیدا آنقدر در روزهای اخیر در گفته هایشان از روند فعلی پرداخت یارانه نقدی انتقاد کرده و از هدفشان جهت چند برابر کردن آن سخن گفتند که کم کم مخاطبان یارانه و به خاص اقشار عام در حال باور این ادعا بودند، آیا که شاید نمی دانستند حتی ۱۰۰۰ تومان اضافه کردن به مبلغ فعلی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی هم در هر ماه چه هزینه سنگینی به همراه داشته و منبعی در جایی جهت آن تعریف نشده است.

«یارانه‌ رویایی» وعده‌ای پوچ بود؟!

اما در سوی دیگر ماجرا کارشناسان و مدیران اقتصادی بودند که فشارهای یارانه نقدی را که پایه آن از ابتدا و از دولت قبل کج گذاشته شده است بود به خوبی حس کرده و به وضوح می دانستند که یارانه ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومانی وعده ای است که جهت جمعیت بیش از ۷۵ میلیونی دریافت کننده آن سنگی بزرگ خواهد بود که زیاد نشان نزدن بوده و تنها شعاری پوپولیستی و به قول کارشناسان عوام فریبانه است.

به گزارش ایسنا، با همه انتقاداتی که نسبت به طرح چنین ادعاهای منحرف کننده ای مطرح می شد همگان خاصه اقتصادانان و افراد آشنا با یارانه منتظر ماندند تا شاید در روز مناظره اقتصادی، برنامه و آنچه که کاندیداهای مدعی به همراه داشتند اعلام شده است و آن را در بوته نقد قرار دهند، ولی این انتظار محقق نشد؛ همانند وعده پرداخت یارانه چند برابری و رویاسازی که جهت مردم به همراه داشت.

وعده یارانه‌های ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومانی که فضای جامعه را جهت مدتی درگیر خود کرد و بعضی از نیازمندان به آن را در رویای چند برابر شدن فرو برد، در نهایت آنها را در

کاندیداهای ریاست جمهوری عنوان خاصی در پاسخ به این پرسش که “برنامه شما در حوزه هدفمندی یارانه ها چیست؟ ” نداشتند.

نامزدهای مدعی یارانه چند برابری که با انحراف از پرسش به آن پاسخ می دادند، در نهایت نگفتند که قرار است چه کنند. سایرین هم یا حرفهای گذشته را تکرار کردند یا اگر مدعی افزیش یارانه نبودند، نگفتند که قرار است جهت حل اوضاع فعلی آن چه کنند.

رئیسی از فقر موجود که با سیاستهای دولت فعلی زیاد کردن یافته سخن گفت و تاکید داشت که در اوضاع موجود باید مبلغ یارانه رشد کند. وی در برابر درخواست جهت اعلام راه تامین منابع هم پاسخی نداشت و تنها به بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه ها محل دخل و خرج را مشخص کرده هست، اکتفا کرد.

«یارانه‌ رویایی» وعده‌ای پوچ بود؟!

قالیباف نیز که تا پیش از این از یارانه های با رشد اوج و کارانه ۲۵۰ هزار تومانی صحبت می کرد و وعده می داد در مناظره سوم حتی اشاره ای به آن نداشت و بازهم از نقش چهار درصدی ها در اوضاع موجود سخن گفت.

اما میرسلیم که قبلا گفته بود برنامه ای جهت زیاد کردن مبلغ یارانه ندارد، در این مناظره بیان کرد که در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز اعلام کرده است که باید از پول یارانه ها درست استفاده شده است و با مردم صادق بود. وی این را هم گفت که باید طبق برنامه و اصول فارغ از برنامه های سیاسی و انتخاباتی وارد عرصه هدفمندی یارانه ها شد. اینکه بی توجهی به این عنوان نتیجه ای جز رکود و بیکاری نخواهد داشت. اینکه فقط بگوییم این پول را می خواهیم به فقرا بدهیم کافی نیست و باید برنامه ای جهت آن داشت.

وعده یارانه‌های ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومانی که فضای جامعه را جهت مدتی درگیر خود کرد و بعضی از نیازمندان به آن را در رویای چند برابر شدن فرو برد، در نهایت آنها را در

هاشمی طبا نیز که مخالف پرداخت همگانی یارانه و زیاد کردن آن بود از رئیسی خواست تا راجع به منابعی که جهت رشد یارانه در نظر دارد بگوید. وی از نامزدهای موافق زیاد کردن مبلغ یارانه خواست که بگویند این منابع دیگر از کجا قرار است تامین شود. وی در همین رابطه گفت: نفری ۴۵ هزار تومان در دولت قبل یارانه دادیم، قیمت میوه ۱۰ برابر، بنزین هشت برابر و مسکن سه برابر شد. یعنی ما گفتیم ۴۵ هزار تومان می دهیم ولی ۳۰۰ هزار تومان از جیب آنها در آوردیم. مگر می شود یارانه از آسمان کم کردن کند!؟

نوبت به دو کاندیدای دیگر رسید که خود در دولت فعلی مسئولیت ریاست جمهوری و معاون اولی مدیر جمهوری را بر عهده دارند. حسن روحانی گفت که بسیار مهم است که مردم بدانند عده ای دنبال بازگشت به چهار سال پیش هستند و خیلی روشن این عنوان را بر زبان می آورند که می خواهند مثل دولت قبلی که بین مردم پول پخش می کرد، پول پخش کنند. آن وقت هم دولت سابق باید ۱۷ هزار میلیارد یارانه می داد که تخلف ۴۲ هزار میلیاردی کرد، پرونده اش هم موجود است و امروز هم ۷۰ هزار میلیارد تومان وجود دارد که می توان همه آن را به مردم داد، ولی در آن صورت باید اوضاع بهداشت به گذشته بازگردد و گازرسانی به روستاها متوقف شود، ولی ما معتقدیم که باید پرداخت یارانه ها به همین شکل ادامه پیدا کند ولی یک نظام جامع جهت بهداشت کشور تشکیل شود.

«یارانه‌ رویایی» وعده‌ای پوچ بود؟!

البته روحانی پیشنهادی را مطرح کرد که قبلا هم دولت وی آن را امتحان کرده، ولی به نتیجه ای در مورد آن نرسیده بود. وی گفت باید کسانی که در فقر مطلق هستند بیایند و نام نویسی کنند و دولت نیز موظف است وسایل مهم زندگی آنان را برایشان تامین کند.

این در حالی است که دولت یازدهم در اوایل شروع به فعالیت خود و در فروردین ۱۳۹۳ با توجه به اینکه راهی جهت غربالگری یارانه بگیران نیافت، تصمیم به عضویت مجدد از متقاضیان گرفت و در حالی که از مردم خواسته بود آنهایی که نیاز به یارانه ندارند جهت عضویت اقدام نکنند، ولی تنها حدود دو میلیون نفر انصراف داده و همچنان بیش از ۷۵ میلیون نفر در فهرست یارانه بگیران باقی ماندند.

کاندیدای دیگر جهانگیری بود که به صراحت گفت امکان پرداخت یارانه چند برابری وجود نداشته و اصرار بر آن نتیجه ای دیگر دربر خواهد داشت.

وی خطاب به مردم اعلام کرد که این ۱۵۰ هزار تومان دارای سه راه جهت تامین مالی هست؛ یا باید قیمت حامل های انرژی را زیاد کردن دهند و بگویند که بنزین لیتری ۸۰۰۰ تومان شده است هست، یا باید بگویند که هزینه های دولت را کم می کنیم و از حقوق معلمان، پرستاران و بودجه دفاعی بکاهند و یا اینکه بگویند در پول های بانک مرکزی دست می کنیم و آنها را بر می داریم. در هر حالت اگر ۱۵۰ هزار تومان به مردم بدهند، یک میلیون تومان از جیب آنها وارد جیب دولت می شود و اقتصاد کشور عزیزمان ایران و طبقه محروم را نابود می کند.

به هر حال با شرایطی که رقم خورد به نظر می رسد و شاید بتوان به یقین رسید که ماجرای یارانه های با ارقام جالب چیزی جز وعده ای واهی و پوچ نبوده، آیا که مدعیان آن نتوانستند کارشناسان و حتی عموم مردم را جهت پرداخت و تامین منابع قانع کنند.

این در شرایطی است که جهت مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی هم تاکنون دولت در هر ماه حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشته که در طول سال به ۴۲ هزار میلیارد تومان می رسد؛ آن هم در شرایطی که منابع واریزی به حساب شرکت هدفمندی در طول سال به رقمی کمتر از ۳۷ هزارمیلیارد تومان رسیده و دولت باید مازاد آن را از محل بودجه عمومی صرف کند که در این حالت پولی جهت پرداخت به سایر بخش هایی که قانون هدفمندی یارانه ها تعیین کرده هست، نمی رسد.

اخبار اقتصادی – ایسنا

واژه های کلیدی: برنامه | یارانه | برنامه | یارانه بگیر | یارانه نقدی | پرداخت یارانه | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار